//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

♥ Mereka Kan ada. Alhamdulilah ♥


alangkah moleknya kalau dapat sahabat seperti itu. ya Rabbi. pasti bahagiakan hidup. tiap hari ketawa bahagia gembira bersama sama. tiada duka atau lara di hati kecil. tiada jugaa rintihan yang akan keluar. semuanya indah belaka. tambah menyeronokkan bilaaa dua dua saling menjaga hati & perasaan. masyaAllah terasa dunia ini milik kita semua. kan ? tapi untuk mendapatkan sahabat yang baik & molek kita sendiri kenalah bersikap macam tu baru dapat. bak kata pepatah : What you give, you get back. kan ? hmm. kadang kadang dalam persahabatan mesti ada rasa cemburu bila sahabat kita yang lain lebih mendahului sahabat yang lain berbanding diri sendiri. kadang kadang juga dalam sahabat rasa sakit hati bila sahabat kita yang lain merendahkan martabat kita and menghina fizikal kita walaupun bagi mereka itu cuma gurauan semata & tiada maksud sendiri. tapi .,, hmm.. sebagai kaum hawa yang berjiwa lembut hati rapuh memang cepat terasa. salah sikit mesti akan tarik mukaa. memang tak dinafikan lagi  tapi semakin cuba untuk perbaiki diri semakin berat & banyak dugaan yang akan dihadapi. baikk yang molek baik yang teruk. tapi semuanya takkan terjadi kalau sahabat itu dijalin kerana Allah Taala. ya semuanya takkan terjadi. tapi pada zaman sekarang masih ada ke manusia atau sahabat yang menitikberatkan semua hal itu? yang kisah mengenai perasaan kita? yang ada pun cuma tahu nak tunjuk bakat sendiri, kebolehan sendiri, keseronokkan sendiri sehingga lupaa masih ada yang perlu diambil kisah. kalau begitu lebih baik keseorangan. hati tenang, jiwa tenteram, fikiran bersih. tapi mustahil la kan bagi seorang insan nak hidup macam tu.  tapi tak kisahlah. haha :D persahabatan yang terjalin kerana Allah jugaa dijanjikan sesuatu perkara yang amat bermaknaa seperti diri kita sedang melakukan amal ibadah, masyaAllah :'< bertapa besarnya ganjaran sebegitu rupa. tapi aaaaaa angan angan jaa laa. kalau kawan yang mendorong masuk neraka drpd dosa tu banyaklah. sama mcm aku jgk. hahahaha :D tak mengapalah doakan agar mereka berubah sudah memadai. biarkan hati terluka asalkan niat kita memang ikhlas hendak berkawan dengannya. iakan?? moga Allah turunkan keajaiban dalam persahabatan, meredhai persahabatan & limpahkan rahmat kepada sesebuah persahabataN. amin. siapa pun sahabat, aku tetap sayangkan mereka! Ya Rabbi redhailah dunia mereka, bukakan hati mereka untuk berubah & dekatkan syurgaa di hati mereka sesungguhnya aku menyayangi mereka kerana izinMU ya Rahman. terima kasih sebab sudi jadi pelangi untuk aku selama ini. andai kata saya pergi dulu tolong simpan memori kita. saya sayang kamu dunia akhirat kerana Allah tau. kamu sentiasa di hati ♥ 



benarlah lepas hujan pasti pelangi akan muncul untuk menghiburkan kita begitu juga dengan kawan, kehilangan seorang allah hadiahkan lagi seorang untuk menghiburkan hati kita. ya dan itulah aku alami pada masa sekarang. aku bersyukur dikurniakan sahabat yang baik dan terindah di hati aku, aku bersyukur mereka hadir dalam hidup aku, malah aku juga bersyukur kerana mereka adalah satu satunya pembimbing yang pandai menjaga hati kecilku dari terguris. dulu hidup aku sentiasa gelap dalam mencari jalan keluar tapi kini hidup aku sentiasa diterangi cahaya suci yang akan membawa malah membimbing aku menuju syurga ilahi. itulah yang aku ingin kecapi dari sejak kecil lagi. alhamdulilah allah makbulkan doa kecilku ini. tapi bukan bermakna aku berada di zon selamat atau bahagia mana tahu mungkin kami akan terpisah secara izinnya tapi sebaiknya aku mendoakan pada yang esa agar menjaga hubungan kami dan bawa hubungan kami menuju kebahagiaan hakiki di atas sana. ameen. mereka darah saya, mereka nafas saya. apa yang kurang mereka cuba sempurnakan, apa yang teruk mereka cuba perbaiki pendek kata mereka adalah sebaik baik teman yang pernah aku jumpa selama ini. mereka tak mengharapkan apa apa dalam perhubungan malah mereka juga tidak melakukan sebarang perlakuan kasar sebagai gurauan tapi mereka melayan aku seperti mereka melayan ahli keluarga mereka. begitu lembut dan menenangkan dan dengan ketenangan dan kelembutan mereka itu mereka membawa aku, jasadku, malah rohku tenang dalam mencintai maha pencipta :') aku rasa begitu selamat. terima kasih wahai teman, akan aku kenang namamu dalam doa kecilku. sebagai pembalasan atas kebaikan mu padaku ini. kini baru aku sedar mana antara sahabat yang baik dan mana antara sahabat yang melingkupkan akidah. alhamdulilah allah memberi malah membuka hatiku untuk diterima petunjuk dan peluang sebelum terlambat. sejujurnya mereka banyak buat aku tersenyum ikhlas. banyak hiburkan hatiku tanpa diseksa, banyak memberi semangat dan dorongan padaku. allahu betapa baiknya mereka. tidak terbalas dengan perbuatan dan aku akui kini aku lebih bahagia dengan mereka berbanding dengan mereka yang sebelum ini tak henti mencalarkan hati kecilku. syukurlah. oh cinta hatiku dunia akhirat, aku harap dengan keberkatan dari keikhlasan hati nurani mu itu hidupmu akan sentiasa dilimpahi barakah dari ilahi bahkan juga akan dijanjikan syurga walaupun diperingkat sederhana satu ketika nanti . iloveyou for the sake of allah :) i hope our friendship will be forever until jannah ! jangan pernah berubah sikap atau hati. aku nak tengok kawan kawan yang aku cintai ini muncul tepat depan jannah firdaus nanti!! ameen. fi hifzillah :)






Kamu akan tetap mekar di hati dan tetap mengalir dalam darah :D walaupun nyawa akan diambil tak lama lagi. ehh --' btw nanti kita date ya :* and jangan duakan cintaku!! haha :D klu tidak lu mati :P haha. and sorry pada mereka yang tidak diletakkan gambar -.- gua takda gambar uoll. maafkan ioll eh -.- hahahhaa byeeeeeeeeeeeeeeeeeee. hanya allah yang akan pisahkan kita :)

sincerely me ;
Hanie