//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

Can't sleep. Why?!!

Assalammualaikum..

As you all know from tajuk entry aku ne. Aku lately ne susah sgt mau tido. Aku pun xtau kenapa. Mau ckp byk sgt benda di fikir tu, adalah sikit2. hhhe^^
Sebelum letak kepala atas bantal, mengantuk rasanya. Tapi bila sdh baring lampu pun sdh switch off mula lh kepala otak melayang fikir macam2.  

Aku sendiri xtau mahu buat apa malam2. Kadang buka lappy dan internet. Tp xda pun apa2 sebab dduk tgk fb, insta, layan youtube, kkadang baca blog org n yg terakhir sekali layan game. X lebih kurang jugak dgn termenung. Mau kata aku gila. Haish! Mintak2 laa jauh dari semua tu. Benda ni sometimes buat aku tertekan pon ada. Hha :D

Yalah kn, cuba bayangkan mau dekat subuh baru mau terlelap. Kadang2 selepas subuh.  Jadi, bila tidur waktu mcm begitu, waktu matahari terpacak sdh di atas kepala baru mau bangun.

Aku pasti masalah ni bukan aku sorang hadapi. Most of the students maybe. Entahlah, nak kata insomnia pun mungkin. Xtau mau klasifikasi cm mana. Aku marah bila abang kakak aku tidur terlalu lewat sampai 4-5 pagi, tapi aku marah orang padahal diri sendiri pun sama. 

Yes, aku tahu keburukannya kalau kurang tidurTapi mau buat macam mana? Sudah baring almost an hour tapi langsung mata ni xmau lelap. Bukan sekadar xmau lelap, dalam gelap bilik tu.. bulat mata aku.  Pusing badan ke kiri, Pusing badan ke kiri. Sikit pun xda tanda mata mau tidur. Menguap pun ndaa . Aduhai! Apalah nasib bila nikmat tidur di malam hari takdaa ! 

Uiii dah macam-macam aku buat supaya senang utk tidur ni, tapi masih sama. Aku yang positif ni selalu fikir oh mungkin sebab terbiasa dengan buat kerja sampai lewat malam. Aku jenis tidur pukul 9, 10 begitu and then bangun pukul 4 pagi dan terus solat, mandi dan tunggu sampai waktu mau pergi kerja. Tapi itu dulu time masih kerja. At least I have something to do. Sekarang, 24hours di rumah. Xda buat apa pun. Tapi mata segar bugar. 

Bila x tidur haaa mula lh kepala aku melayang fikir yang bukan-bukan. Mula lh perasaan macam ada bendaa yg nda2. Mula lh dengar bunyi dekat atas zink dekat di dapur tu rasa lain macam. Mula lh fikir langsir tingkap tu kalau tiba-tiba nampak.
Haaaip! See. Mulalah aku merepek2!!!

Sebenarnya, bahaya jugak kalau xboleh tidur malam ne kn? Sebab aku ada baca dekat mana lupa sdh aku. Di mana badan kita kita ne memang kena tidur malam. Kalau tidur siang hari dan berjaga malam, xpaa jgk sikit. Kalau xtidur siang hari dan berjaga malam tu yang susah tu. Ia akan membuatkan sistem badan kita jadi lesu, lemah, letih & xbermaya. Pendek kata tiada tenaga.



Aku rasa aku mau mintak petua dekat bapak aku lah. Mcm mana dia letak jaa kepala dkat bantal terus mata terpejam. Terus tidur! Jeles weyy aku tengok orang tidur nyenyak di malam hari. Jeles gila! Ni aku sdah masuk 6 hari berturut-turut, sikit hari lagi genap seminggu cuba untuk tidur start dari pukul 12 malam, sampai la ni dekat 4-5 pagi x lelap langsung mata aku. Siap buat entry lagi. Aduhaaaai!!!

Jadi, pada anda yang mungkin pernah mengalami masalah ni share sikit apa patut aku buat? Tips maybe. Yaa lh nikmat tidur dh kena tarik ni aku risau beb. Risau pasal kesihatan dan kenikmatan hidup!