//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

Ukhuwah Fillah

Assalammualaikum .. 
Selalu sangat kita dengar orang sebut ' ukhuwah fillah '. Maksudnya ' bersaudara kerana Allah ' Bila bercakap soal ukhuwah, mesti lah teringat dekat sahabat kita , kan? Beruntung lah siapa yang ada sahabat sejati .. Kenapa? Act , ssh nak cari sahabat yang betul-betul sejati ni ..

Semua orang tahu , sahabat sejati ni sanggup korban kan apa jaa untuk kita .. Susah senang kita kongsi sama-sama .. Dia terima diri kita seadanya . Dia berkawan dengan kita seikhlasnya . Dia cuba bagi yang terbaik buat kita .. Tapiiii , Ada satu lagi ciri yang melayakkan dia di gelar ' sahabat sejati '. Aku rasa yang ni memang super duper sejati ni ...

Bukan setakat yang yg aku senaraikan tadi .. Tapi , dia AKAN BIMBING kita kembali ke jalan-NYa . Dia akan tegur bila kita buat benda yang bercanggah dengan agama .. Dia share segala ilmu baik dengan kita . Dia sanggup buat semua tu demi sama-sama menuju ke jannah-NYA . 
Itu baru namanya ' ukhuwah fillah ilal jannah ' Walaupun dia tahu dengan tegurannya mampu buat orang terluka , sekurang-kurangnya dia cuba . Dia tak nak kawan-kawan nya menderita .

Haa , yang tu baru betul betul betul SEJATI . Tapi tak bermakna yang tak tegur pun , TIDAK SEJATI . Tepuk dada , tanya iman . Setiap orang berbaza pandangan . Ini cuma pada pendapat aku jaa .. Siapa yang setuju , alhamdulillah lha .

Tolonglah , jauhkan hati dari sukzon (bersangka buruk) Terkadang kita mungkin terasa dengan dia . Tapi kalau iman dapat terima apa yang diucapkannya , insyaAllah persahabatan tu akan kekal lama :) Sentiasa berlapang dada dengannya..

Tapi benarlah orang kata , mencari sahabat sejati umpama mencari sebutir permata disebalik timbunan kaca . Allah ... payah kan? Masih kah ada ? Seberapa ramai ? Mungkin satu dalam seribu .. Wallahua'lam .. Hari ni mungkin mereka ada . Esok-esok pula ? Hargai sebelum dia PERGI bertemu ILLAHI ..


Sahabatku , terima kasih buat segalanya .. Ukhuwah fillah fin jannah , insyaAllah . Allahumma amin ..