//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

rindu P L K N :(


( ne sak lh dlu eak .. nnt aku upload g .. ada mslh ckit lha line ne .. )

Assalammualaikum 

Oklah !! Kali nie mau cita sikit pasal aku terpilih menjadi pelatih PLKN ari tue ~ hhu
sory laa ~ cita daa lapuk plakk ~ ngee :[]
 ermmm ~ tempat ak “ Direkrut dlu ” dkat KEM PLKN PRINCESS HALIZA , SEPANG .. HHE :)
1st time jgak sbr nya aku jejak kaki dkat bumi Sepang tue~ hihi 

mula-2 tue aku x suka giler2 kott ~ perghh !! Sape mau kan pegi plkn ???!!! Baek dduk umah keja ka ~ lepak kaa ~ tlong maak ka ~ ok arr skit kan ?? nie mauk buat keja-2 lasak suma tue .. adoooii !! HAIYAAA !!! aku x pena pkir loooowwww !! smpai time mau packing barang tue…~ meleleh-2 air mata smata-2 xmo pegi ~ huhu >,<
tapi last-2 pegi jgak kann .. ea lh , kes-2 ndkmo masuk penjara lha kn ~ :p
Smpai sana , ak ikut je laaa flow bdak2 dekat situ kan .. lama-2 peraturan pun da pandai langgar daa .. hehe !! mula2 ak tau ada 2-3 org sedja kwn stu skola yg aku knal yg satu kem ng aku .. sekali tgk rupa'y ramai jugak .. naseb baek lh kan .. HHE :) masa masuk sdja letak beg aku dkat blok C5 (tmpat tido aku spnjg 3 bulan plkn tue , aku dpt blok C5 n kompeni aku CHARLIE !!! ( KESATRIA WARISAN koottt !! :D) , masa tu lha plak pelatih-2 yg dah smpai awal tu baru blk dari surau .. maluu siiooott !! HHA :D aku kenal-2 dkat drg ( awin , nonon , aliah , ain n byk lgi lha .. ) bez jgk masa tu .. dpt kawan baru .. hhu ! tp , ada stu benda yg x bez , aku dpt no.indeks C527 , dan tu jgk lh number loker dan katil aku , pas tu tempat 2 dekat dgn pintu oke !! memang keja aku lha jadi pnjaga pintu lha selama 3 bulan tu .. ( security tnpa gaji !! :D ) 
“ Hmm , eh2 best jgak plkn nie ..  huhu >3<  excited sangat-2 sampai memang aku gila-2 laa dkat sana … lanntak laa orang mau cakap aku apa kan ?? Hhe :) memang hyperaktif sangat2 !! menyanyi lha , selalu gosssiiipp ..~ , ketawak tu ble di kata kan setiap ari lh .. HHA :D penad sak ndk mulut nhe ketawakk .. :D tp aku suka tido jgak !! :p Huhu n memang muka x tau malu kutt ~ hehe …~ berani cakap depan orang ... pdhal time aku dekat sekolah dulu … agak pendiam ckit ... ngeee :[] dulu manalah aku pandai involve-2 event-2 suma nie ~ tp yet !! dkat PLKN , kalau boleh suma benda aku nak join .. except hari sukan laaa .. hehe !! Sbb seriously … I’m not a sporty person just a hyperactive one .. huhu .. sume orang support aku laa time aku dkat plkn .. teda laa yang macam banned aku ka .. sume orang dekat sana sporting gilaaaa …~ but well ..~ errr , ada laa jgak time mula-2  tue… kita x kenal lagi orang macam mana kannn ~ ade laa jgak misunderstood dkat situ .. Tp plkn ajar aku macam mana kuat nya  friendship tue … team work ngan kompeni masuk-2 …, cara mau jd org yg btnggungjwb , cara mau jadi professional n yett salah satu langkah kerajaan untuk membeli hati para belia supaya menyokong n mengundi  kerajaan …~ hahahahaha ;D * Ooopsss !!! 
Adoiii !! Rindu gila plak bila flashback masa2 aku dkat plkn dulu .. huhu !! Aku rndu mau pegi mandi b'jemaah .. aku rindu , nak cita-2 dgn WIN . aku rndu mau lyn lagu jiwnag-2 ng NONON .. aku rindu mau duk bawah pokok kelapa yg dkt dpn dorm c5 tu .. aku rindu nak pegi DM smasama . rindu nak pegi shopping dkt TESCO .. ( TESCO lh sggttt knn :D ) rndu nak main " Pmainan PELIK " yg kita sllu main masa rocoll mghrib tu .. HHA :D n yg paling aku rindu nak main air dlm toilet , pas tu lari-2 smpai luar dorm .. ;D;D Arghh !!! Rindunya …~ ak rindu kwn-2 dlu …~ hehe .. dengan berkawan ngan orang yang bukan 1 bangsa dngan kitaa … cina ,  india , melayu smua campur geng jak .. teda sikap prejudis langsung tentang perkauman suma nie …. smua sama !  
and yuppp !! smpai skrang aku stil kawan-2 lagi ngan member-2 time aku plkn dulu .. wlupun kami tpisah jauh .. uwm :(! 


Benda-2 macam nie  memang unexpected kan … dengan hati mula-2 ndk suka ssuatu tu … tp kalau kita bagi peluang untuk kenal lagi … n jangan trus judge memang tue yang sepatut nya …sama macam kita mau pilih pasangan kita jugak .. n kawan-2 kita… mula-2 mybekita x suka penampilan orang tue … or kita tengok macam menyampah jak dgn perangai diorang kan … tapi apa kata bagi peluang untuk diri kita sendiri n orang tue … just kenal jerr diorang … n mana tau .. orang tu sebenar nya … our soul mate n bestfriend/buddy yang paling baik kat dunia nie .. who know right ?? 


sebab tu papa hal kita kena selalu sangka baik dgn orang … kan-2 ?? Jangan selalu bersangka buruk sebab tu perangaii syaitan .. ish3 *peringatan untuk diri sendiri yang mudah lupa jugak :)


soooo ~ tue sak laa celoteh aku pasal PLKN … hehe~ nnti bila aku rajin membebel lagi … aku cita laa lagi .. ~huhu >3< 
Assalamualaikum … semoga bertemu lagi .. hehe :) :)
insyaAllah .. ^^