//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

Love is CINTA



Assalamualaikum, w.b.t.

Dah malam ni . Tapi tak tahu kenapa x boleh tidur . Padahal harini aku demam , selsema, batuk .. Banyak sangat penyakit . Kurang vitamin agak nya yerr .. 
Hmm malam ni x taulah kenapa , mood macam ,, x tau mo cakap macam mna , haa macam sedih . Kenapa ek ? ntahlah , x tau kenapa . Macam teda sebab mau sedih . And malam ni feel macam ada cinta . Eshh pelik kan ? Okeylah , aku mo cakap pasal CINTA malam ni . Tau kan apa tu cinta ?
Mesti semua tahu kan apa tu maksud cinta . and aku percaya semua orang pernah rasa cinta tu , walaupun cinta tu susah nak diluahkan apa maksud dia . Sebab , dia berkaitan dengan hati . Kalau berkaitan dengan hati and perasaan ni , kita memang tak boleh nak luahkan senang-senang jak .
Okay, contoh, and yang ni mestilah wajib untuk semua umat islam . Cinta kepada Allah itu paling penting . Ada jugak cinta yang sangat penting iaitu cinta kepada kedua-dua ibu bapa kita , adik beradik kita , kaum keluarga kita .. And cinta yang boleh buat seseorang tu berubah menjadi seseorang yang lain adalah cinta kepada seseorang yang berlainan jantina and orang yang tiada pertalian darah dengan kita . Aku pasti , kalau kamu semua ada perasaan semua jenis cinta yang aku cakap tadi , mesti kamu akan rasa happy and rasa hidup ni complete sedja kan :))
And now , aku nak cerita pasal cinta kepada seseorang yang tiada pertalian darah dengan kita tu ..
Sure semua orang pernah rasa kan cinta tu . Ya , aku pun pernah and sekarang pun still rasa lagi . Bila kita dah cintakan seseorang , mesti kita akan sayangkan dia , rasa nak hidup dengan dia sampai mati . Rasa nak ada dengan dia , jadi yang terbaik untuk dia , jadi semuanyalah . Lagi-lagi bila orang tu , serasi dengan kita , bahagiakan kita , sayangkan kita macam mana kita sayangkan dia , jaga kita baik-baik , setia dengan kita , jujur dengan kita , banyak ubah kita ke arah kebaikan , always support kita , ada dengan kita bila kita sedih , ketawa , gembira, nangis , bila kita perlukan seseorang , dia ada dengan kita , coolkan kita bila kita marah , share cerita sedih , gembira sama-sama , teman kita bila kita sunyi, semua lah kan . Mesti kita akan sayang sangat dekat dia kan .
Cakap pasal sayang pulak , bila kita dah sayangkan seseorang , mesti kita susah nak lupakan dia kan . And ada orang yang jenis bila dah sayang , dia betul-betul sayang . Tak kesah lah kalau orang yang dia sayang tu , buat apa pun dekat dia, buat dia sedih ka , nangis ka , sakitkan hati dia ka , mesti kita tetap sayangkan dia kan . Tapi, yang paling - paling kita tak boleh terima bila orang yang kita cinta tu , cintakan orang lain . It means dia curang dengan kita , dia mainkan perasaan kita , dia buat kita macam tunggul yang tiada perasaan . Itu paling menyakitkan . And bila ada orang ketiga dalam satu hubungan tu , mesti dia akan berubah , means perangai dia tak macam dulu lagi . Sometimes ada orang yang instict dia kuat , dia boleh rasa perubahan tu . Ya, memang rasa sangat .
Kadang-kadang aku terfikir , kenapa macam tu ek ?? Susah sebenarnya bila kita dah sayangkan someone secara betul-betul sayang ni . Sebab kadang-kadang kita terikat dengan dia . Faham tak ? Maksud aku ,. err okay mcamni . Contoh lah kan , kita dah sayangkan seseorang , sayang yang betul-betul sayang . then dia buat kita sedih , takpa , kita boleh sabar lagi, then dia buat lagi apa yang kita tak suka tu , dia nak peluang , okay kita bagi lagi , then dia buat lagi , ouhhhhh , sampai bilakah ?? Kita banyak bersabar sebab dia . Manusia ni  , tahap kesabaran dia pun ada limit jugak kan . Kalau dah selalu sangat kena lukakan , kena sakitkan hati tu , memang lama-lama boleh jadi biol lah kan , And tu lah namanya terikat dengan persaan . Kita nak tinggalkan dia , tapi kita tau kita tak sanggup , so kita terpaksa pilih jalan yang SABAR tu je lah kan . Sebab tu , bagi aku , dalam hidup ni kena banyak bersabar . Sabar tu lah kunci segalanya . Kalau SABAR tu dah teda dalam diri seseorang , memang habislah . Boleh kata kita akan jadi someone yang teda hala tuju . Hmm (ape aku merepek ni ==')
Hmm actually , aku cerita semua ni teda kaitan pun dengan aku . Ada ka? Ada kot , tapi dulu jelah . Now xda dah . Bersih dah . :)
Cakap pasal someone ni , hmm aku teringatkan dia . Orang yang aku sayang , orang yang selalu support aku setiap masa , orang yang selalu dengar masalah aku , orang yang selalu jadi teman aku bila aku sedih , ketawa , happy and semuanya lah  . Dia banyak ajar aku erti sabar, kasih sayang , cinta and ketabahan . Kalau aku tak kuat , and dia pun tak kuat , aku rasa perkenalan kami takkan sampai sekarang and takkan sampai macam ni . Hmm macam ape ?? Macam.... (rahsia) , aku berdoa sangat supaya kami bdua sama-sama kuat , untuk tempuh segala rintangan and cabaran yang akan di lalui lepas ni. Aku tau , perjalanan hidup ni masih panjang lagi . banyak lagi yang akan kami lalui . Yang sebelum-sebelum ni pun rasanya dah berat , berat gila-gila . And apa yang akan datang lepas ni kita tak tau lah kan . Adakah semakin berat ?? ka , semakin ringan ? Teda apa-apa yang berlaku , atau terputus terus? Wallahu'alam.
Betul tak aku cakap, " orang yang selalu buat kita nangis tu adalah orang yang paling kita sayang ? " Sebab tak mungkin kita akan nangis untuk orang yang kita tak sayang kan.
So sekarang terletak pada diri masing-masing , kuat ka tak mau hadapi semua ni , mau setia ka tak , mau curang ka , mau main-main ka, mau jujur ka , mau tipu ka , or apa-apa lah kan . Semua tu terletak pada diri masing-masing . Tapi aku harap , kitorang akan kekal sampai bila-bila . Aminnn . sebab? hmmm itu rahsia antara kitorang lha . HHE
Untuk DIA , apa pun , kita kena kuat okay . Biarlah apa pun orang mau buat dkat kita , mau cakap kita apa-apa , kita pedulikan ja . Kalau kita terlalu ikut apa yang orang lain cakap , tak boleh jugak kann . Hmm x semua orang akan suka tengok kita gembira . Sebab dalam dunia ni majoriti orang akan gembira bila tengok kita down . Susah mau ditafsir kenapa jadi semua tu . Yang paling penting sekali , saya nak awak tau , perasaan saya pada awak tak pernah berubah dari dulu . Walaupun macam-macam saya dah rasa bila dengan awak , tapi tak tau kenapa , saya rasa perasaan saya tu lagi kuat dari kesedihan saya dulu . And semakin hari , semakin bertambah sayang saya pada awak .. Hope awak faham , saya sayang sangat dekat awak.
Okey lah , cakap banyak-banyak pun,  mata dah layu dah ni . Nak tidur dah . Hope teda  siapa yang baca entry kal ini. Huhu sebab ni ntah apa-apa sedja aku merepek . Tapi dalam merepek-merepek tu , ada 1001 makna didalamnya . Okay , assalamualaikum , nite peeps !