//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!

copy067_zps0b8d768f
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call MR PY kill you!.

Status : oredytakenby :: MR . PY




Tagboard
Let's Talk here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Mrs Hanie

hidup pnuh dugaan


Assalammualaikum ..
entry kali nhe mau ckp sal dugaan ..
act , aku mls mau updte blog .. tp , kwn sorang nhe sibuk duk tnya ndk updte blog ka .. rndu maw bca belog aku yg buruk nhe .. kata nyerr ~ hha ;D
dalam hidup kita ni sentiasa dipenuhi dengan dugaan .. dugaan dalam percintaan , dugaan dalam rumahtangga , dugaan dalam mendidik anak2 , dugaan dalam persahabatan , dugaan dalam kerjaya dan dugaan dalam amalan hidup kita ..

Dugaan dalam percintaan : kmu pernah bercinta ka ?? aku pernah gak , cinta monyet , cinta serius .. cinta monyet aku t'kandas di tengah jalan .. x dapat restu keluarga .. takpalah , kalu dah fmly'y tak suka .. tapikan itulah yang dikatakan tiada jodoh pasti ada hikmahnya .. lastly , berkat k'sbran ku , aku dpt jgk jmpa llaki yg d idam kn slama nhe .. wlupn x s'brapa , tp ckup ng hati'y yg suci n ikhlas ng aku , 2 yg bwt aku tmbh syg ng dea .. lbih2 lgi , skrg nhe fmly kuh ng fmly'y da restu hbungan kmi .. alhamdulillah ~


dugaan dalam rumahtangga : ala sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri .. adatlahkan ada benda yang tak kena , stu masam , stu tu plak pujuk .. tapi apa2 pun jangan cari jalan mudah , cari orang lain .. kalu cari orang lain pun , kalau perangai x berubah , masalah sama juga yang akan timbul .. inilah yang pentingnya k'sefahaman , tolak ansur , jujur .. tapi dua2 kena buat la , kalau satu pihak jak yang buat .. mmg " hampeh " lha jdi nya .. pernah baca paper statistik perceraian .. membimbangkan ..

dugaan dalam mendidik anak2 : hmmm , ni yang susah nih .. baru sekarang aku terasa , macam mana perasaan makbpk aku masa aku buat perangai kecik2 dulu .. kesian kat mak aku . sekarang nih , aku dpt rsa mcm mna prasaan makbpk aku dlu .. aku ada ank buah .. wlupn drg bkn anak aku , skdr anak buah , tp klu masa 2 aku yg arrange drg , then masa 2 jgk drg buat perangai , x dgr ckp .. ssh jgk mau jga .. tapi anak buah aku kecik lagi .. baru nak masuk 1 tahun , off course lh dia tak ikut sangat cakap aku .. kecik g .. tapi overall aku memikirkan cabaran di masa hadapan .. kan sekarang ni banyakkkkk sangat masalah sosialnyer .. naik takut aku bila membacanya ... doa aku pada Allah , peliharalah anak aku dari perkara2 buruk .. aminnn

dugaan dalam persahabatan : ada kawan yang kita boleh sandarkan bahu untuk menangis , ada yang kita cuma bleh setakat cakap2 saja , lebih pada tu , tak pyah ler .. nnt tak pasal2 semua orang tau masalah kita .. ada yang memang jenis simpan rahsia , orang jenis ni yang best .. boleh percaya .. pernah dengar kawan makan kawan ..? jenis nih pun "hampeh" jgak .. baik tak pyah kawan .. aku ada lh sorang kawan yang suka pikir negatif sedja .. sampaikan dkat fmly dia pun dia pikir negatif memanjang .. penat dah aku nasihat .. kang fmly dia jadi negatif betul baru padan muka .. kita ni kena la jugak ada cemburu , syak sikit2 , tapi jangan la sampai melampau2 .. berpada2 lh jgk kan ??

dugaan dalam kerjaya : haaaa ! ni pun masalah jgak nih .. kalau semua orang kerja tak membodek ok lh .. kalau yang jenis membodek , habis lh .. akibat'y pngkat tak naik lah ko .. duk lha kat tahap tu sampai bila2 .. dkat tempat keja abg aku pun ada gak cam 2 .. x pa la , Allah nampak apa yang kita buat ..

dugaan dalam amalan hidup kita : haaa !! yang ni cukup bahaya sebab yang duk hasut kita tu kita tak nampak .. setan lha sapa lagi .. hasut kita supaya ngumpat , malas keja , malas sembhyang , malas posa dan segala2nya .. ni payah nak tepis nih melainkan dengan ingat bahawa hidup ini hanya sementara .. jangan lh malas sembhyang , bila time nak bangun sembhyang tuh , time ni lha drg ni pakat giat mau hasut kita jangan buat , sedangkan sembhyang tu pentingggg .. ada juga yang ngasut kita supaya bagi derma pastu tanamkan sifat riak dalam diri .. dah bagi derma , dalam hati duk ingat , aku bagi derma la , banyak dari ko bagi , nanti drg akan canang nama aku lha .. nak lebih jelas , tengok ler crita tanah kubur , setiap jumaat jam 7.00 malam .. ( promote skjp .. hhi )
sdh , penad da aku merepek .. bye